Wednesday 15 October 2014

Just confident. Ok?

Hi there!

I tell you guys a secret. Today aku stalk someone. Mihmih. Setelah sekian lama aku buang habit stalk orang yang aku admired, hari ni tu perangai datang balik. Hahahah.

Handsome sangat ke?

Oh, tak. Dia seorang perempuan. Shes inspired me a lot. Everytime tengok dia mesti rasa jealous dan sedih. Kenapa lah aku tak macam dia. Ehhehe. Then pikir balik, buat apa nak rasa down + jealous sebab tak dapat jadi macam dia?

Di kala kita ingin menjadi seperti seseorang, ada orang lain yang ingin menjadi seperti kita. Jadi janganlah kita buang masa nak jadi seperti orang lain, Just be yourself, love yourself and proud who you are.


Okay. Gambar tak ada kaitan.

Tak salah if kita nak jadi seperti orang yang kita minat. Like "aku nak jadi mcm Maria Elena lah, from free hair to hijabster. Right now dah pakai jubah-jubah je" Hok tu boleh. Then, startlah planning step nak jadi macam dia. Startlah scrolling shop-shop kat instagram, mencari jubah yang lelawa. Haha. True right?

"Oh, nak jadi macam Yuna lah. Sebab dia tu sempoi je. Aku ni dah lah gelabah tak tentu pasal. Nanti interview mesti susah ni."
"Kalau post kat fb mesti guna bahasa English. Nak jadi macam dia lah. Boleh juga improve English. Ni asik-asik post broken English, Acaner nak maju?'
" Nak jadi macam dia lah. Ayu je becakap. Practice la jadi ayu sikit supaya tak kekok depan mak mertua =P"

Tak salah kalau kita nak menjadi someone yang kita minat, someone yang inspired kita to be a better person. Changing to be better is not hipokrit. Its a jihad. Heheh.

Wishing you were someone else; Boleh tapi janganlah sampai tension. Janganlah sampai down. Nasihat untuk diri ku sendiri yang memang cepat jeles. Bila tengok perempuan cantik, mesti rasa "kenapalah aku tak cantik macam dia :( "

Aku suka add/follow perempuan yang cantik dan pakai tudung. Suka tengok. Ehehehhe. Kemudian timbullah rasa down sikit. Ehehehe. Tapi esok aku lupa dah tu. :P

Perempuan, biasalah tu. Suma aspek pun if she's better than us or actually aku je yang rasa macam tu mesti nak jeles. Hehe. Tapi, jeles-jeles pun tak buat apa-apa pun :D

Oke, cerita pasal someone yang aku stalk tu, bila aku pikir-pikir balik, tak ada apa yang aku patut jeles sampai rasa down. Hahaha. Hok Oloh. Apa kena ngan mu ni Nabihah?

Kalau semua orang suka dia, itu kelebihan personaliti dia lah kan?. Heheh. Itu lah, aku nak ubah personaliti aku yang agak lame ni. Sometimes, or MOST OF THE TIME i feel invisible. Hahaha. Perlu menjadi friendly? But I am friendly apa. Hehe. Hi you! *lelambai kat stranger*

Life is too short to impress people lah. Hidup bukan untuk tarik perhatian orang. Ingat tu Nabihah. (Marah diri sendiri xD) Oh, you don't care about me? You dont notice about me? Okay. I'm fine, because I'm too busy struggle with my life. Eheheh.



What you girls need to do is be  confident with yourself. Semua orang ada kelebihan masing-masing. You mungkin  tak pernah masuk Universiti, lepas spm terus kerja, but you lebih awal facing real world like how to deal with boss, how to planning your money and et cetera.



You know what, tak payah lah nak rasa down if tengok orang lain lebih success, Rezeki masing-masing, kelebihan masing-masing BUT jangan tidak berusaha. Pasang niat, keep dreaming. Ada niat, in sha Allah ada jalan. Hahaha. Amboi, memotivasikan diri sendiri.

Today you may failed/poor/dumb/ugly/loser, but life is not predestined. Who knew the table may be turn someday. Who knew you will be success/rich/smart/pretty/ and awesome! Ahahaha.

Instead of tension diri ni tak se-perfect someone else, cuba list things that special about you guys. Try to squeeze your brain. Ahaha :D





Nabihah.

No comments:

Post a Comment