Friday 13 April 2018

February







February 4th 2018

I’m just in my room doing nothing. Its not raining all day but its kinda gloomy day. Not weather, but me. I think I’m having a moment. Like homesick. I feels I just wanna go home and sleep in my room and see my parents and play with my cats. That the strong feeling  I have right now. Suddenly, I don’t feel like to study. I wanna drop this all. I hate being here because I hate my room. Its not because it’s not my room but the room has a very small space and I cant move around. I cant organize my stuffs, my books. Its annoyed me because I’m that kind of girl who always organize and get my shits together. Its hard for me to clean up or organize that room because I’m living with three other girl whom I haven’t meet yet and I’m afraid to touch their stuff. Every time I remember my room, I get angry. I hate it.

February 27th 2018

It’s a quite night. As usual, I’m sitting on my bunk bed and having some ‘Me’ time. I hate bunk bed. Because its hard for me to move around. You see, I love to drink a lots of water but it also always makes me wanna pee. Its not easy to climb that bunk bed. Not easy.

I woke up this morning around 7.30 Am because I have morning class at 8.30 am. Hari ni kami ada presentation for subject Learning Skill. Subject ni kalau kat high school lebih kurang macam sivik. Aku nervouse juga la nak present, tapi aku tau lecturer aku ni memang sporting. Semasa dia menilai pun dia tak tengok apa-apa kertas. Dia dengar je aku present. Assignment yang aku present ni mengenai Personal Profiling. Habis dah kitorang bentang, lecturer aku (Sir Jerome) cakap yang my group had the best work of presentation. In fact antara student yg pernah buat assg. ni my work yg terbaik. Hehe. Agak bangga la di situ. Syukur Alhamdullillah. Tapi belum tentu lagi aku dapat full mark.

Balik tengah hari ni aku pikir nak study di library tapi memandangkan aku dah boleh solat, terpaksa la aku balik untuk makan, mandi dan solat. Lepas solat (masa tengah baca doa) aku dengar bunyi motor berenti depan rumah. Tak lama lepas tu, motor tu jalan. Aku pun pergi la check-it out. Rupa-rupanya kawan aku ordr KFC. Apa yang mengharukan, kwan aku orderkan aku sekali. T.T Kitorang pun makan sesamer. Lepas makan aku start buat revision untuk subject IT yang baru saja aku belajar tadi pagi. Then aku terus sambung buat assigment IT.

Berenti sekejap untuk solat Maghrib dan Isyak. Kira nak sambung belajar, tapi pergi lepak kat bilik atas. Tiba-tiba kawan aku ni punya bagi idea spontan nak makan sayap panggang kat CKS. Terus kitorang yang ada kat bilik tu terliur wei. Dan dengan spontannya pun kami book uber RM1.60 je dari rumah ke CKS Bundusan. Hehe. Sayap ayam panggang brader tu sedap dan dia jual murah RM1.80 je seketul sayap ayam. Sedap di makan bersama nasi panas. Aku sampai rumah sekitar jam 9.40 PM Siap makan nak dekat jam 10.40 PM jugak. Besalah sambil makan sambil bergossip. Haha

Setiap hari jam 10.30 PM baru aku dapat bermesej nagn Azizul. Sebab dia pun baru free jam 10.30 PM. Cerita-punya cerita dah tak sedar pukul 11.30 PM dah. Its time to sleep la gaiss. Esok aku takde class tapi assignment aku belambak wei.

Xoxo,
Nabihah

No comments:

Post a Comment