Wednesday 2 July 2014

Ramadhan 2014


Hi there!

Sekarang ialah bulan Julai, which is bulan Ramadhan pada tahun ini. Hari ni dah masuk puasa yang ke-5. Puasa kali aku dapat berbuka dengan family and wishing untuk berbuka dengan my kekasih hati (*hoping sangat-sangat that time will come)

Last year i'm working at retail company iaitu Parkson. Ya know la kan bila keja kat retail ni.. working hour sangat differ ngan compeny lain. Hence, waktu berehat pun memg lain sikit. Hanya pada waktu aku cuti (day off) saja barulah aku dapat berbuka or dinner with my family. Last four years pula, im in college and boarding school. So, memg berbuka dengan roomates or friends or actually, berbuka sorg-sorg je pun. (Sad college life T.T)

Tapi sekarang, aku kerja office hour. Infact, bulan puasa ni working hour just sampai pukul empat. Boleh balik awal, rehat-rehat kat rumah and tolong-tolng mumy masak. So far, i haven't had a chance nak pergi survey-survey bazaar ramadhan. Walapun aku kerja kat bandar. Haru~. I'm still hoping dapat pergi bazaar ngan kekasih hati. Dia pun balik kerja pukul 4. Hmm.. ari tu cakap pas balik kerja nak ajak beli sungkaian (Labuanese refer it as juadah berbuka) sama-sama kat bazaar. Tapi sampai sekarang pun belum lagi. Haish, ini semua sebab kerja aku yang banyak la ni. Terpaksa balik jam 4.30 gara-gara nak kasi siap kerja. So sad la youuuu~

Hari ni memg tak ada plan apa-apa. Balik masak kat rumah je. I hope lepas ni dapatlah iftar ngan kekasih hati dan kawan-kawan =)


Nabihah.

No comments:

Post a Comment