Friday 14 November 2014

Bila lah nak workout


Hi there!

Aku selalu rasa aku ni dah gemuk. Tapi orang sekeliling cakap yang aku ni masih slim. Tapi aku ada banyak lemak air which I dont like. Kalau dilihat secara kasar, badan aku memang kurus lah. Orang cakap ko dah kurus dah. Tak payah lagi nak diet or exercise. Ngeh.

Kurus-kurus aku pun, tak muat dah seluar slack aku. Ehehe. Kurus-kurus aku ni ponn banyak penyakit, lembek dan tak cergas. Kurus tapi ada kencing manis. Kurus tapi tak sihat. That's me.

Ingat kurus ni cantik sangat ke? Huhu. Aku kadang-kadang jeles ngan orang yang muka chubby. Muka aku cengkung. Macam tengkorak. Pastu bujur lagi. Kalau pakai shawl, muka nampak cam oval. Mihmih. Tapi aku bersyukur ngan badan aku okay. Sebab, waktu aku gemuk ( aku penah gemuk tahap obesity) aku selalu kena kutuk. Mostly oleh kakak aku. Rasa tension. Setiap masa dia ingatkan aku ni gemuk. Boleh moral down okay.

Sejak sakit dulu, berat badan dah susut drastically. Rasa bersyukur juga sebab aku tak perlu kerja keras sangat nak kasi loss weight. Kihkih. Alhamdullillah.

But then, bila dah kurus aku jadi tak fit. Aku malas nak exercise. Aku jadi cepat penat dan low cardiovascular. Bila dah malas nak bersenam, mula lah lemak makin bertambah. Right now dah ada lemak-lemak ni. Wahh~ tak suka. Aku nak juga ada abs kat perut. Kihkihkih.

Back then, aku ada juga workout dalam sebulan lebih je. Tapi sekarang dah stop. Agak-agak dalam lima bulan dah tak workout lagi. Alasan lapuk: sibuk dan penat, ditambah lagi aku ni seorang gamer >> kaki bangku >> stay kat bangku je lah. Ahahhahah.

So, pada waktu aku rajin bersenam dulu, Zyzul ada tegur aku 'buat apa nak workout lagi kalau dah kurus?' I said for fitness and healthiness. I need to be fit. Nak jadi independent woman mestilah fit. Lagi-lagi kalau bujang ni kan semua benda buat sendiri. 



Zyzul tu chubby tau. Tapi dia fit. Tengok orang badan besar ni mesti mind set : dia tak active sukan, tak boleh berlari laju, cepat lelah, tak suka banyak bergerak. No, he's fit. I'm saying serious shit, he's fit. I think kalau dia kurus mesti bertambah-tambah lagi fit. Kihkihkih. Tapi aku suka lelaki chubby :D

(Please keep in mind: word chubby I refer as gemuk. But you don't say gemuk  because it is a harsh word)

Aku ni agak pemalu jugak weh. Malu nak pergi gym dan jogging kat park sorang-sorang. Kalau boleh aku nak cari kawan exercise. Hehe. Really needs female fitness friend.

I dah semangat beli kasut baru. Tinggal tunggu kawan-kawan free nak workout sekaki. Guys, cepat lah mu semua roger-roger I.








*Jangan lupa letak URL blog anda selepas comment ^w^

2 comments:

  1. waaaa... susut badan without exercise.. so jelly... takpe lah, kita turunkan berat badan cara sihat okay. inshaa Allah naik sem ni nk kembali aktif.. hehhe. jogging, workout semua.. nak try daftar gym gak ahh.. hihi

    ReplyDelete
  2. bila jumpa geng yg suka work out sesama, mesti best kannn. bila work out sorg2, rasa cepat give up sikit T_T

    hanisamanina.com

    ReplyDelete