Friday 20 February 2015

Little life update: Chinese New Year Holiday 2015

Hi there!

 No need to explain why haven't blogging for an age. 
If do explain pun, benda dah jadi. So, move on je la. 




Cuti CNY aku spend masa dua hari kat rumah je dan tak banyak benda juga aku buat kat rumah. First day, aku mengemas-mengemas rumah. Aku masak nasi goreng ikan masin for lunch while my mom prepared the sambal bubuk. Bubuk ni bahasa local aku you can refer as 'cencalup'? Aku pun tak tahu sangat. Yang penting ianya anak udang yang kecil-kecil halus. Ala, bahan utama nak buat belacan. 
Bubuk ni sedap di buat sambal dan di cucur. Aku suka makan cucur bubuk cicah dengan sos chili dan makan sama nasi. Satu je yang tak best pasal bubuk ni, aku jadi allergic bila makan. Mih mih. Makan je lah. Sekarang musim bubuk. Waktu dia musim lah aku nak nikmati sebab bubuk ni kan jarang-jarang ada =)

Sebelah malam pula I masak nasi Arab uolss. Dulu, aku penah beli nasi arab instant. Beras dan rempah suma dalam paket. Langkah-langkah menyediakannya pun dah kena sediap. Basically, you just have to follow the steps. Takyah lagi nak kisar/tumbuk rempah bagai. Eheheh. I bought it kat sorang mamat askar yang bertugas di Labuan. He said that it was his sister's business and her own recipe. 

Second day of my holiday, macam biasa lah pagi-pagi bangun cuci kain dan buat sume chores. Then aku melepak je dalam bilik buat entah apa-apa entah. For lunch, my mom masak cucur bubuk and iolss makan cucur bubuk tu ngan nasi. Nyum. Youguys should try =D

I must say, I had a plain holiday. Spend my free times with reading and study. Once in awhile I watch cartoon. I'm not even pegi tengok persembaha lion dance kat bandar. Ahahah. sangat malas nak jalan if setakat nak pegi bandar.

Honostly, its bored. Tersangat lah bosan. Aku jeles sangat ngan Azizul dapat cuti lama-lama and went to travel. 



The envy girl,
 

 *Jangan lupa letak URL blog anda selepas comment ^w^

No comments:

Post a Comment